+ 36 30 685 01 56
hello@coachingbyszilviaa.hu

Vezetőfejlesztés

Gondoltad volna, hogy a munkavállalói felmondások jelentős része áll összefüggésben a vezető személyével?

Szerinted melyik vezetési stílus növeli jobban a munkavállalói elköteleződést és hatékonyságot?

FŐNÖK

Irányít
Félelmet generál
A hatalmán támaszkodik
E/1 személyben beszél (ÉN)
Tudja, hogyan kell csinálni
Használja az embereit
Utasít
Másokat hibáztat
Azt mondja: CSINÁLD!

VEZETŐ

Tanít
Lelkesít
Kivívja a tiszteletet
T/2 személyben beszél (MI)
Megmutatja, hogyan kell csinálni
Fejleszti az embereit
Dicsér, támogat
Megoldást keres
Azt mondja: CSINÁLJUK!

Ha azt gondolod a VEZETŐ, akkor Te is érted, mi a coaching szemléletű vezetés kulcsa.

Az érzelmi intelligencia fejlesztésére irányuló eszközökkel remekül javíthatók a vezetői készségek.

Nézzük is meg, milyen előnyökkel jár az EQ fejlesztése:

Eredményesebb kommunikáció
Jobb minőségű személyes kapcsolatok
Fejlődő kreativitás
Kevesebb hatalmi játszma
Hatékonyabb csapatmunka
Pozitívabb gondolkodásmód
Kevesebbet agyalás „felesleges” dolgokon

De mit is jelent az EQ?

Érzelmi intelligenciának (EQ), az intelligencia azon fajtáját nevezzük, ami a saját, illetve mások érzelmeinek érzékelésével, kezelésével, pozitív befolyásolásával áll összefüggésben.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése időt és kitartó munkát igényel ahhoz, hogy a tartós viselkedésbéli változások pozitív “előnyök” formájában mutatkozzanak meg.

Ha a fentebb felsorolt példákat megnézzük, láthatjuk, hogy érzelmi intelligenciánk fejlődése hatással van teljesítményünkre.

Timothy Gallwey ezt a következő képlettel írja le:

T= L – A

Teljesítmény = Lehetőségek – Akadályok

Az érzelmi intelligencia vonatkozásában, a képletben megjelenő  akadályok saját gátjainkat, szokásainkat, negatív hozzáállásunkat jelenti.

Ennek értelmében saját teljesítményének fejlesztése mindenki számára adott, ám ebben az önmagunk által generált negatív tényezők gátolnak bennünket.

Ilyen negatív tényező lehet például az a hozzáállás, miszerint “ez úgysem fog sikerülni”, vagy akár az “én ezt nem tudom megcsinálni”, de ide sorolható az “így szoktuk” berögződés is.

A negatív megközelítés helyett a “problémákat” kezelhetjük megoldandó feladatként is, ezáltal pedig célt tűzhetünk ki magunk elé, melynek eredményes teljesítése pozitív érzettel, sikerélménnyel párosul.

A dolgokhoz való pozitív hozzáállás közép, illetve hosszútávon javítani fogja teljesítményünk.

Te is szeretnéd, hogy FÖNÖK helyett VEZETŐk erősítsék céged?